OMA AIKA – OMA KORU työpajakerho alkaa 25.1.2024

27.11.2023

OMA AIKA – OMA KORU työpajakerho on tarkoitettu 13–15-vuotiaille nuorille.

Työpaja on maksuton.

Ajankohta: torstaisin 25.1.-21.3.2024 klo 15:30-17:30, kahdeksan kertaa.

Työpajassa opit korun valmistustekniikoita. Opit mm. lehtisahaamaan, poraamaan, vasaroimaan, etsimään muotoa metallista, suunnittelemaan ja valmistamaan korun. Tutustut työpajan aikana korun historiaan ja museon kokoelmiin. Työpajan koruista toteutetaan näyttely keväällä 2024.

OMA AIKA työpajakerho

Osallistujilla ei tarvitse olla ennakkoon kokemusta korujen valmistamisesta.

Ohjaajajana toimii korutaiteilija Nelli Tanner.

Ilmoittautuminen on tehtävä 18.1.2024 mennessä ja on sitova. Ilmoittaudu täällä: https://forms.office.com/e/qmeJGPqNmP

Saat lisätietoja tai kysyä työpajakerhoon liittyvistä asioista osoitteesta: info@kellojakorumuseo.fi

Työpajakerhon ohjaaja Nelli Tanner on kansainvälisesti tunnettu korutaiteilija. Hän on ohjannut nuoria mm. Espoon kuvataidekoulussa. Hän ohjaa yksilöllisesti ja tukee käsin tekemistä.

Tanner (s.1976) työskentelee korutaiteen ja kuvataiteen rajapinnalla.

Hänen teoksissaan yhdistyvät eri taiteen alat, installaatioissa videot törmäytetään kolmiulotteisiin esineisiin ja kehollisuuteen. Työtavat ovat usein hitaita ja aikaa vaativia. Tanner tutkii arkea ja kerää talteen erilaisia hetkiä piirtäen, valokuvaten ja äänimaailmoita tallentaen. Ihmisiä, jotka kantavat esineitä ja itseään sekä kuinka kohtaamme ja vuorovaikutamme arjen esineiden kanssa.

Vuonna 2009 Korutaideyhdistys ry valitsi Tannerin Vuoden korutaiteilijaksi.

World Craft Council – Belgique Francophone palkitsi Tannerin the Prize of the Federation Wallonia Brussels, European Triennale for Contemporary Jewellery vuonna 2014.

Nelli Tanner on valmistunut Gerrit Rietveld Academysta Alankomaista vuonna 2003 Lappeenrannassa tehtyjen kivi- ja korualan opintojen jälkeen. Hän on myös kuvataiteilija, YAMK Saimaan Ammattikorkeakoulu, 2012.

Suomen kello- ja korumuseo Kruunun OMA AIKA _ OMA KORU työpajan kerhon ohjaaja Nelli Tannerin koru.

Lisätietoa:

www.nellitanner.com

insta: _nelli_tanner_

————-

OMA AIKA työpajakerho toteutetaan nyt toisen kerran Suomen kello- ja korumuseo Kruunussa. Ensimmäisen OMA AIKA työpajakerhon näyttely järjestettiin alkuvuodesta 2023. Esillä on 11 nuorelta työpajassa valmistettuja koruja.