OMA AIKA nuorten korutyöpaja

26.01.2024

OMA AIKA – OMA KORU työpajakerho

OMA AIKA – OMA KORU työpajakerho on tarkoitettu 13–15-vuotiaille nuorille.

Työpaja on maksuton.

Ajankohta: torstaisin 25.1.-21.3.2024 klo 15:30-17:30, kahdeksan kertaa.

Työpajassa suunnittelet ja valmistat korun.

Opit korun valmistustekniikoita. Opit mm. lehtisahaamaan, poraamaan, vasaroimaan, etsimään muotoa metallista, suunnittelemaan ja valmistamaan korun. Tutustut työpajan aikana korun historiaan ja museon kokoelmiin. Osallistujin niin halutessa työpajassa valmistetuista koruista toteutetaan pienoisnäyttely.

Osallistujilla ei tarvitse olla ennakkoon kokemusta korujen valmistamisesta.

Ilmainen OMA AIKA työpajakerho Suomen kello- ja korumuseo Kruunussa on tarkoitettu 13-15 vuotiaille nuorille.

Ilmoittautuminen työpajaan

Ilmoittautuminen on tehtävä 21.1.2024 mennessä ja on sitova. Ilmoittaudu täällä: https://forms.office.com/e/qmeJGPqNmP.

Työpajaan tulla mukaan sen aloituksen jälkeenkin. Ole yhteydessä museoon siitä osoitteessa: info@kellojakorumuseo.fi

Saat lisätietoja tai kysyä työpajakerhoon liittyvistä asioista osoitteesta: info@kellojakorumuseo.fi

Työpajan ohjaaja

OMA AIKA työpajakerhon ohjaaja Nelli Tanner

Ohjaajajana toimii korutaiteilija Nelli Tanner.

Nelli Tanner (s.1976) työskentelee korutaiteen ja kuvataiteen rajapinnalla.

Hänen teoksissaan yhdistyvät eri taiteen alat, installaatioissa videot törmäytetään kolmiulotteisiin esineisiin ja kehollisuuteen. Työtavat ovat usein hitaita ja aikaa vaativia. Tanner tutkii arkea ja kerää talteen erilaisia hetkiä piirtäen, valokuvaten

ja äänimaailmoita tallentaen. Ihmisiä, jotka kantavat esineitä ja itseään sekä kuinka kohtaamme ja vuorovaikutamme arjen esineiden kanssa.

Vuonna 2009 Korutaideyhdistys ry valitsi Tannerin Vuoden korutaiteilijaksi.

World Craft Council – Belgique Francophone palkitsi Tannerin the Prize of the Federation Wallonia Brussels, European Triennale for Contemporary Jewellery vuonna 2014.

Nelli Tanner on valmistunut Gerrit Rietveld Academysta Alankomaista vuonna 2003 Lappeenrannassa tehtyjen kivi- ja korualan opintojen jälkeen. Hän on myös kuvataiteilija, YAMK Saimaan Ammattikorkeakoulu, 2012.

——–

OMA AIKA työpajakerho toteutetaan nyt toisen kerran Suomen kello- ja korumuseo Kruunussa. Ensimmäisen OMA AIKA työpajakerhon näyttely järjestettiin alkuvuodesta 2023. Esillä on 11 nuorelta työpajassa valmistettuja koruja.