Kansanedustaja Pia Kauma vieraili Museo Kruunussa poliitikonmuseoharjoittelussa

23.08.2023

Suosittu Poliitikon museoharjoittelu -kampanja tuo poliitikot museoihin ympäri Suomen 21.-25.8.2023.

Kokoomuksen kansanedustaja Pia Kauma tutustui tiistaina 22.8. aamusta uudistuneeseen Museo Kruunuun. Hän tutustui museoiden rahoitukseen ja Kruunun uudistukseen ja kulttuurihyvinvointityöhön. Kansanedustaja Pia Kauma perehtyi myös Museo Kruunun ikäihmisille suunnattuun lautapeliin, jossa kaulakoru toimii pelilautana. Korua pelatessa voidaan muistella kelloja ja koruja. Hän piti peliä kiinnostavana tapana lähestyä ihmisten muistoja.

Pia Kaumalle vierailu museolla oli jo kolmas, sillä hän on nähnyt tilat rakennusvaiheessa ja aiemmin ollut näyttelyn avajaisvieraana.

Museoliiton Poliitikon museoharjoittelu -kampanjan perusajatus on kutsua poliitikkoja tutustumaan museon toimintaan käytännönläheisellä tavalla. Samalla tehdään näkyväksi museoiden toimintaa kulissien takana ja niiden kehitystä muuttuvassa toimintaympäristössä.

Essi Pullinen, museonjohtaja, essi.pullinen@kellojakorumuseo.fi, 0505361977

Pietari Pitzen, Pia Kauman avustaja, pietari.pitzen@eduskunta.fi