Avoin työpaikka, projektityöntekijä

24.05.2021

Projektityöntekijä

Tule töihin Suomen Kellomuseoon!

Suomen Kellomuseo on alansa ainut erikoismuseo pohjoismaissa. Olemme laajentamassa toimintaamme koruihin ja muutamme uuteen näyttelytilaan tulevan syksyn aikana. Samalla uudistamme näyttelytoimintamme. Tehtävämme on tuoda esille kello- ja korualan merkityksiä ja luoda keskustelua. Toimimme asiantuntevasti aikaa peilaten.

Etsimme projektityöntekijää osallistavaan tietopankki -hankkeeseen

Hankkeessa toteutetaan verkossa toimiva kello- ja korualojen tietopankki. Sitä hyödynnetään uudistuvan näyttelytoiminnan osana. Hankkeen tavoitteena on osallistaa kello- ja koruyhteisöä tietopankin sisällön tuotannossa ja kehittää aktiivisesti yhteistyötä museon ja alan yhteisön kanssa. Tietopankki on yhteisön toimintaa tukeva kollektiivisen muistin paikka. Sinne voi tallentaa esimerkiksi oman brändinsä historiaa, korun tai kellon käyttötapoja tai valmistusta.

Projektityöntekijänä tehtäviisi kuuluvat

• tietopankin markkinointi ja yhteydenpito kello- ja koruyhteisöön,
  • osallistuminen tietopankin sisällön kehittämiseen,
  • tietopankin rajapintatyö yhteisön ja museon välillä,
  • aineiston tallentaminen kokoelmiin ja julkaiseminen tietopankissa,
  • käyttäjätestauksen koordinointi ja toteuttaminen,
  • tietopankin saavutettavuuden kehittäminen,
  • tietopankin IPR-asioiden hoitaminen ja
  • asiakasraatityöskentely.

Työssä onnistut yhteistyöllä, hyvällä markkinointi- ja viestintäosaamisella, hyvällä suomen ja englannin kielen taidolla. Lisäksi tunnet kulttuurihistoriallisen kokoelmatyön käytäntöjä ja sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto.

Arvostamme oma-aloitteisuutta, kokemusta käyttäjätestauksesta, IPR-asioista, saavutettavuudesta sekä kello- ja korualasta. Arvostamme myös innostuneisuutta tarttua kellojen ja korujen maailmaan.

Projektityöntekijän tehtävä on määräaikainen 6kk. Työtehtävä alkaa 1.9.2021.

Palkkasi on 2100 €/kk. Noudatamme museoiden työehtosopimusta (Palta).

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi ja CV:si meille osoitteeseen essi.pullinen@kellomuseo.fi 7.6.2021 klo 16 mennessä. Kerrothan hakemuksessasi miksi sopisit hyvin tehtävään.

Me olemme hankkeesta todella innoissamme, tuothan mukanasi oman osaamisesi ja innostuksen pieneen tiimimme!